رشد آرام معاملات مسکن

مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران از نزدیک شدن بازار مسکن به ایستگاه پایانی رکود و بروز نشانه‌های «پیش رونق» خبر می‌دهند.

 گفته‌های مشاوران املاک از جان گرفتن تدریجی معاملات مسکن طی مدت اخیر در آمار رسمی نیز منعکس شده است. براساس آمار رسمی منتشر شده از سوی دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی با ورود به نیمه دوم سال کم کم معاملات مسکن آغاز شد. به گونه‌ای که اگرچه براساس آمار سال گذشته، حجم معاملات در تهران، در پاییز 5 درصد نسبت به تابستان افت کرد؛ اما در پاییز امسال، خرید و فروش آپارتمان به اندازه تابستان انجام شد و 35 هزار معامله خرید مسکن در فصل گذشته توسط بنگاه‌ها در سامانه رهگیری املاک به ثبت رسید که نشان دهنده رشد 3 و 4/ 4 درصدی طی 2ماه آخر پاییز نسبت به ماه‌های قبل است.به گزارش دنیای اقتصاد ، البته نزدیک شدن به ایستگاه پایانی رکود بخش مسکن در حالی است که به گفته مشاوران املاک و آمارهای رسمی نشانه‌هایی از افزایش قیمت خرید و فروش در بازار مشاهده نشده است، طوری که قیمت مسکن در تهران از فروردین 94 تاکنون در سطح میانگین متری 4 تا 1/ 4 میلیون تومان ثابت مانده است.

مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر با اشاره به رشد تدریجی معاملات در فصل پائیز پیش‌بینی می‌کنند این روند در فصل پایانی سال نیز ادامه داشته باشد. به گفته آنها افزایش رقم وام خرید مسکن بدون سپرده از 45 میلیون به 70 میلیون تومان طی یک ماه اخیر توانسته تا حدودی انگیزه متقاضیان مصرفی خرید مسکن را برای بالفعل کردن تقاضایشان تحریک کند. پیش از این نیز رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران از بروز نشانه‌های پیش رونق در معاملات مسکن پایتخت خبر داده بود. او عنوان کرده بود پیش‌بینی وضعیت اقتصادی کمی دشوار است؛ اما شواهد نشان می‌دهد انتظار افزایش حجم معاملات، دور از انتظار نیست و احتمال رشد حجم معاملات در دی‌ماه ۹۴ وجود دارد.

مشاور املاک ارس ::

سرمایه گذاری ,

خرید ,

فروش ,

اجاره ,

رهن

مشارکت

قیمت زمین

قیمت ملک

مشاور املاک ارس وند ,

زمین ,

باغ ,

مغازه ,

ویلا ,

مجتمع تجاری ,

سوئیت ,

هتل آپارتمان ,

ملک ,

منطقه آزاد ارس ,

قیمت باغ

قیمت مغازه

قیمت ویلا

قیمت مجتمع تجاری

قیمت سوئیت

قیمت هتل آپارتما

قیمت زمین جلفا

قیمت مغازه جلفا

قیمت باغ جلفا

قیمت ویلا جلفا

قیمت هتل آپارتمان جلفا

قیمت ملک جلفا

قیمت مجتمع تجاری جلفا

قیمت زمین ارس

قیمت مغازه ارس

قیمت باغ ارس

قیمت ویلا ارس

قیمت هتل آپارتمان ارس

قیمت ملک ارس

قیمت مجتمع تجاری ارس

خرید و فروش زمین جلفا

خرید و فرش باغ جلفا

خرید و فروش مغازه جلفا

خرید و فروش ویلا جلفا

خرید و فروش ملک جلفا

خرید و فروش سوئیت جلفا

خرید و فروش زمین ارس

خرید و فرش باغ ارس

خرید و فروش مغازه ارس

خرید و فروش ویلا ارس

خرید و فروش ملک ارس

خرید و فروش سوئیت ارس

در تلگرام منتظر شما هستیم
عضویت در کانال تلگرام املاک ارسوند