وام 50 میلیونی نوسازی پرداخت می‌شود؟

عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران روز گذشته جزئیاتی از نحوه پرداخت وام نوسازی در سال جدید ارائه کرد.

آن‌طور که از محتوای آنچه دیروز سعید اسلامی بیدگلی با حضور در شبکه اول صداوسیما درباره جزئیات پرداخت وام 50 میلیونی نوسازی در بافت‌های فرسوده ارائه کرد، برمی‌آید در حال حاضر قطعیتی برای همکاری بانک‌ها در اجرای مطلوب مصوبه پرداخت سالانه 300 هزار فقره وام نوسازی در بافت فرسوده وجود ندارد.
آنچه این عدم قطعیت را پررنگ می‌کند اشاره‌ای است که سعید اسلامی، عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به مشکلات مالی بانک‌‌ها در سال‌های 90 تا 92 کرده است.
وی در این زمینه تاکید می‌کند که اگر در حال حاضر بخواهیم برای شبکه بانکی به منظور تسریع پرداخت تسهیلات نوسازی اجبار ایجاد کنیم، آنها به دلیل وجود مشکلات مالی، زیر بار این الزام نخواهند رفت.
اسلامی همچنین از وقفه حداقل یکساله در اعطای تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد و اظهار امیدواری کرد که در سال جدید سهمیه‌ها به‌صورت هدفمند و مشروط و بدون انحراف‌های قبلی پرداخت شود.
وی در این باره اعلام کرد: تمایل ما در وزارت راه و شهرسازی باز طراحی فرآیند اعطای تسهیلات است به این شیوه که حتی در صورت تاخیر در پرداخت تسهیلات، بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، در یک روند ثابت و پایدار، انجام شود.
اسلامی همچنین با ابراز امیدواری از اینکه ۲۷هزار و ۵۰۰ فقره وامی که بانک‌ها در سال ۹۳ تعهد کردند، امسال پرداخت شوند، اظهار کرد: این تعداد باید جدا از آن سهمیه‌ای که برای سال ۹۴ تعیین شده، عملیاتی شود البته هنوز هیچ پرداختی نداشته‌ایم، ولی چندین مورد معرفی مشمولان دریافت تسهیلات به بانک‌ها انجام شده است.
عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در پاسخ به این پرسش که امسال مجموعا چه تعداد تسهیلات پرداخت خواهد شد، گفت: براساس مصوبه هیات دولت سالانه ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات و در مجموع در ۶ سالی که تا پایان برنامه ششم توسعه مانده، یک میلیون و ۸۰۰ هزار وام نوسازی بافت فرسوده و ۳۶۰ هزار وام ودیعه مسکن پرداخت شود. فرآیندها هم در حال اجرا است و امیدواریم در میانه اجرای این برنامه، وام‌ها کاملا هدفمند پرداخت شود تا به ارتقای سطح زندگی مردم در شهرها کمک کنیم.
به گزارش دنیای اقتصاد، وی با انتقاد از اینکه در سال‌های گذشته تسهیلات به تک‌بناها پرداخت می‌شد، گفت: در آن روش مشکل ریزدانگی وجود داشت اما مجددا به ریزدانه‌ها هم وام داده می‌شد.  حتی تسهیلات به واحدهای مسکونی خارج از بافت فرسوده هم اعطا شد که نشان‌دهنده انحراف در پرداخت‌های قبلی است. اسلامی در خصوص نحوه تخصیص یارانه سود تسهیلات بانکی از سوی دولت که به مردم داده می‌شود یا بانک‌ها، نیز تاکید کرد: شیوه پرداخت در مصوبه دولت نیامده، بنابراین نحوه تخصیص یارانه‌ها شبیه یارانه‌هایی است که دولت قبلا پرداخت می‌کرده به این شکل که بانک‌ها سود تسهیلات را به صورت کامل از متقاضیان تسهیلات دریافت می‌کنند و دولت بعدا یارانه متعهد شده را به مردم بازپرداخت می‌کند. اگر بخواهیم فرآیند بازسازی بافت فرسوده تکمیل شود، باید بانک‌ها بپذیرند که تسهیلات را به مردم ارائه دهند. بانک‌ها هم برای قبول این مصوبه که در آن قید شده پرداخت تسهیلات باید از محل درآمدهای بانک‌ها باشد، چند ماهی نیاز به تعویق اجرای مصوبه داشتند که ممکن است با گذر زمان، الزام مجدد بانک‌ها به اجرای پرداخت تسهیلات، مشکل باشد. البته دولت هم باید به اندازه یارانه‌ای که برای ۳۰۰ هزار وام متعهد شده، درآمد داشته باشد.

مشاور املاک ارس ::

سرمایه گذاری ,

خرید ,

فروش ,

اجاره ,

رهن

مشارکت

قیمت زمین

قیمت ملک

مشاور املاک ارس وند ,

زمین ,

باغ ,

مغازه ,

ویلا ,

مجتمع تجاری ,

سوئیت ,

هتل آپارتمان ,

ملک ,

منطقه آزاد ارس ,

قیمت باغ

قیمت مغازه

قیمت ویلا

قیمت مجتمع تجاری

قیمت سوئیت

قیمت هتل آپارتما

قیمت زمین جلفا

قیمت مغازه جلفا

قیمت باغ جلفا

قیمت ویلا جلفا

قیمت هتل آپارتمان جلفا

قیمت ملک جلفا

قیمت مجتمع تجاری جلفا

قیمت زمین ارس

قیمت مغازه ارس

قیمت باغ ارس

قیمت ویلا ارس

قیمت هتل آپارتمان ارس

قیمت ملک ارس

قیمت مجتمع تجاری ارس

خرید و فروش زمین جلفا

خرید و فرش باغ جلفا

خرید و فروش مغازه جلفا

خرید و فروش ویلا جلفا

خرید و فروش ملک جلفا

خرید و فروش سوئیت جلفا

خرید و فروش زمین ارس

خرید و فرش باغ ارس

خرید و فروش مغازه ارس

خرید و فروش ویلا ارس

خرید و فروش ملک ارس

خرید و فروش سوئیت ارس

در تلگرام منتظر شما هستیم
عضویت در کانال تلگرام املاک ارسوند