ظهور مسکن رایگان در اقتصاد ایران

 

دولت می‌خواهد برای حداقل 20 هزار نیازمند مسکن که توان خرید و فروش مسکن را ندارند و درگیر مخارج دیگر هستند، مسکن رایگان تهیه کند.

به تازگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحویل 20 هزار واحد مسکونی به خانوارهای دارای معلول و زنان سرپرست خانوار تا پایان امسال خبرداده است، خانوارهایی که به گفته برخی کارشناسان این افراد اصلا در بازار خرید و فروش نقشی ندارند. 

روز جمعه گذشته بود که ربیعی خبری مبنی بر تحویل واحدهای مسکونی به 20 هزار واحد مسکونی به خانوارهای شناسایی شده دارای زن سرپرست خانوار یا دارای دو فرزند معلول خبر داد و اعلام کرد که این فرآیند در سال‎های آتی نیز ادامه دارد.  
به گفته وی، تحویل مسکن به خانوارهای دارای دو فرزند معلول یا خانوارهایی که زنان سرپرست آن هستند، شناسایی و اولویت‌بندی‌های لازم در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.
او حتی از تلاش‎های این وزارتخانه برای مسکن این قشر گفته است که تلاش‎های زیادی برای تحقق تحویل مسکن به خانوارهای یادشده در حال انجام است، ضمن آنکه تا پایان سال جاری خانوارهای شناسایی شده می‌توانند مسکن خود را دریافت کنند. به گزارش اقتصادی نیوز، این در حالی است که برخی از حمایت‌های تامین مسکن از سوی دولت گلایه دارند و این امر را مانع مشارکت مردم در بازار خرید و فروش می‎دانند و برخی دیگر نیز این حمایت‌ها را برای کاهش فقر و مشکلات خرید و فروش مسکن می‎دانند.

براین اساس ، رئیس کانون سراسری انبوه‎سازان تهران گفت که در مقابل کمبود 1.2 میلیونی واحد مسکونی در سال ، 20هزار واحد ساخته شده توسط 
دولت آن هم برای اقشار کم درآمد بسیار ناچیز است، بنابراین تاثیر چندانی در بازار مسکن ندارد.
ایرج رهبر در ادامه اظهار کرد: مجموع ساخت 20هزار واحد مسکونی در میان ساخت و سازهای انبوه و کمبود بیش از یک میلیون واحد مسکونی در سال تاثیری ندارد و حتی چه بهتر که دولت‎ها از طبقات یک و دو ضعیف جامعه حمایت کنند تا مشکلات دیگر به وجود نیاید.
وی با اشاره به اینکه در میان حجم عظیم معاملات مسکن و ساخت و سازها، هرگز این گونه اقشار در بازار خرید و فروش سهم به‌سزایی نداشتند، افزود:حضور این افراد و میزان مشارکت آن‎ها در خرید و فروش و ساخت و ساز آنچنان ناچیز بوده که تاثیری در بازار مسکن نخواهد داشت. 
رهبر تاکید کرد: تحویل واحدهای مسکونی به این قشر نه خرید و فروش مسکن و نه مشارکت در ساخت و ساز را تحت‎الشعاع قرار می‎دهد، چرا که ممکن است تنها از سوی عده‌ای جو روانی ایجاد کند که چرا دولت مسکن رایگان می‌دهد.
پیش از این نیز در آمارهای بانک مرکزی می‌شد حضور مسکن‌های رایگان در اقتصاد ایران را مشاهده کرد.طبق بررسی بانک مرکزی در نیمه دوم سال 92 معادل 60 درصد خانوار ایرانی در مسکن خود ساکن هستند و 0.9 درصد در مسکن در برابر خدمت و بیش از 9 درصد هم در مسکن رایگان سکونت دارند و بقیه اجاره نشین هستند.

مشاور املاک ارس ::

سرمایه گذاری ,

خرید ,

فروش ,

اجاره ,

رهن

مشارکت

قیمت زمین

قیمت ملک

مشاور املاک ارس وند ,

زمین ,

باغ ,

مغازه ,

ویلا ,

مجتمع تجاری ,

سوئیت ,

هتل آپارتمان ,

ملک ,

منطقه آزاد ارس ,

قیمت باغ

قیمت مغازه

قیمت ویلا

قیمت مجتمع تجاری

قیمت سوئیت

قیمت هتل آپارتما

قیمت زمین جلفا

قیمت مغازه جلفا

قیمت باغ جلفا

قیمت ویلا جلفا

قیمت هتل آپارتمان جلفا

قیمت ملک جلفا

قیمت مجتمع تجاری جلفا

قیمت زمین ارس

قیمت مغازه ارس

قیمت باغ ارس

قیمت ویلا ارس

قیمت هتل آپارتمان ارس

قیمت ملک ارس

قیمت مجتمع تجاری ارس

خرید و فروش زمین جلفا

خرید و فرش باغ جلفا

خرید و فروش مغازه جلفا

خرید و فروش ویلا جلفا

خرید و فروش ملک جلفا

خرید و فروش سوئیت جلفا

خرید و فروش زمین ارس

خرید و فرش باغ ارس

خرید و فروش مغازه ارس

خرید و فروش ویلا ارس

خرید و فروش ملک ارس

خرید و فروش سوئیت ارس

در تلگرام منتظر شما هستیم
عضویت در کانال تلگرام املاک ارسوند