فضای «مه‌آلود» معاملات مسکن

بازار مسکن پس از تعطیلات نوروزی فضایی مه آلود دارد و خریداران منتظر اثرگذاری پارامترهای جدید از جمله «بیانیه لوزان» و «صعود اخیر شاخص بورس» بر این بازار هستند. از سویی فعالان بازار مسکن نیز معتقد هستند نیمه دوم اردیبهشت ماه با افزایش معاملات مسکن رو به رو خواهیم بود.

پس از تعطیلات نوروزی بررسی فایل‌های خرید و فروش و اجاره، کاهش محسوسی را در بنگاه‌ها نشان می‌دهد. دفاتر مشاوران املاک کمتر فایل جدیدی را در این ایام ثبت کرده‌اند و به نظر می‌رسد رکود سال گذشته در ماه اول سال 94 نیز همچنان در بازار مسکن حاکم بوده است.  بررسی های میدانی نشان می‌دهد رونق نسبی که در ماه‌های پایانی سال گذشته در دفاتر مشاور املاک وجود داشت در هفته‌های ابتدایی سال جدید ادامه پیدا نکرد؛ موضوعی که مشاوران املاک آن را طبیعی و سنت هر ساله بازار مسکن می‌دانند. به اعتقاد گروهی از مشاوران املاک هر سال تا نیمه اردیبهشت ماه وضعیت بنگاه‌های املاک به همین صورت است زیرا برخی از دفاتر مشاوران املاک تعطیلات نوروزی خود را تا نیمه بهار ادامه می‌دهند و خریداران و فروشندگان نیز منتظر مشخص شدن قیمت‌های جدید بازار مسکن هستند. کارشناسان مسکن با تایید وضعیت مبهم بازار مسکن در ماه نخست سال جاری به دنیای اقتصاد اعلام کردند: معمولا تعطیلات مشاوران املاک  تا 17 فروردین ماه ادامه دارد؛ چراکه خریداران و فروشندگان موقعیت مناسبی برای بازدید از ملک ندارند یا فروشنده در سفر است و موقعیت نشان دادن ملک را ندارد؛ یا خریدار در دسترس نیست بنابراین تعداد آگهی‌های ملکی در بخش مسکن نیازمندهای روزنامه‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند. از ابتدای سال تاکنون در تمام کشور فقط 700 فقره قرارداد ثبت شده است.
به گفته یک کارشناس مسکن هنوز تنور بازار مسکن گرم نشده و مردم منتظر هستند تا تاثیر مذاکرات هسته‌ای در بازار مسکن را ببینند و هنوز مشخص نیست قیمت‌ها پایین می‌آید یا برعکس یا آنکه همچنان رکود در بازار مسکن ماندنی است اما آنچه احساس می‌شود این است که با تغییرات مثبتی که اخیرا در بازار بورس به وجود آمد، احتمال حرکت نقدینگی به بازار مسکن و افزایش قیمت‌ها بعید است و جهش قیمت ناگهانی در این حوزه نخواهیم داشت.
کارشناسان مسکن فضای کنونی بازار معاملات را «مه آلود» توصیف می‌کنند و می‌گویند: از نیمه اردیبهشت ماه قیمت‌های خرید و فروش مشخص می‌شود و در حال حاضر فقط پول لازم‌ها اقدام به فروش ملک خود در بازار مسکن می‌کنند.
برخی از مشاوران املاک معتقد هستند در سال جاری بازار مسکن افزایش قیمت اندکی را تجربه خواهد کرد و بازار مسکن می‌تواند ثبات نسبی را داشته باشد اما بررسی فایل‌های فروش در نیمه نخست فروردین ماه و مقایسه  آن با موارد مشابه در اسفندماه نشان می‌دهد قیمت‌ها کاهش اندکی داشته‌اند. کارشناسان نیز با تایید این موضوع اظهار می‌کنند: به نظر می‌رسد برای رونق بازار مسکن قیمت‌ها باید واقعی تر شود.
حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک هم با این دیدگاه موافق است و گفت: رونق بازار سبب افزایش قیمت‌ها نخواهد شد به دلیل آنکه در سال‌های گذشته رشد غیرمنطقی قیمت مسکن به اندازه‌ای بوده که هنوز حباب قیمتی تخلیه نشده و شاهد رشد محسوسی در قیمت‌ها نخواهیم بود.

مشاور املاک ارس ::

سرمایه گذاری ,

خرید ,

فروش ,

اجاره ,

رهن

مشارکت

قیمت زمین

قیمت ملک

مشاور املاک ارس وند ,

زمین ,

باغ ,

مغازه ,

ویلا ,

مجتمع تجاری ,

سوئیت ,

هتل آپارتمان ,

ملک ,

منطقه آزاد ارس ,

قیمت باغ

قیمت مغازه

قیمت ویلا

قیمت مجتمع تجاری

قیمت سوئیت

قیمت هتل آپارتما

قیمت زمین جلفا

قیمت مغازه جلفا

قیمت باغ جلفا

قیمت ویلا جلفا

قیمت هتل آپارتمان جلفا

قیمت ملک جلفا

قیمت مجتمع تجاری جلفا

قیمت زمین ارس

قیمت مغازه ارس

قیمت باغ ارس

قیمت ویلا ارس

قیمت هتل آپارتمان ارس

قیمت ملک ارس

قیمت مجتمع تجاری ارس

خرید و فروش زمین جلفا

خرید و فرش باغ جلفا

خرید و فروش مغازه جلفا

خرید و فروش ویلا جلفا

خرید و فروش ملک جلفا

خرید و فروش سوئیت جلفا

خرید و فروش زمین ارس

خرید و فرش باغ ارس

خرید و فروش مغازه ارس

خرید و فروش ویلا ارس

خرید و فروش ملک ارس

خرید و فروش سوئیت ارس

در تلگرام منتظر شما هستیم
عضویت در کانال تلگرام املاک ارسوند